top of page

Walking...Delphini Beach

  • Writer: Kathie Pasquini
    Kathie Pasquini
  • Feb 15, 2022
  • 2 min read

Updated: Feb 18, 2022



Kini, che bella panoramica dal porticciolo dei pescatori, le reti in attesa del loro momento aspettano per entrare in azione con il favore delle tenebre e guidate da mani esperte.

La passeggiata di oggi parte da appunto da questa località e mi porterà fino a Delphini, la mia spiaggia preferita, come spesso ribadisco.

Tempo splendente, gambe pronte e quindi mi avvio su questo cammino, i colori sono come sempre sorprendenti sia quelli di mare che quelli di terra, si fondono l'uno con l'altra, una gioia non può che pervadere il cuore.

Questo percorso è piuttosto facile e agibile, continuo a ribadire comunque che l'equipaggiamento giusto è vivamente raccomandato.


Kini, what a beautiful view from the little fishermen's harbour, the nets waiting for their moment to come into action under cover of darkness and guided by expert hands.

Today's walk starts here and takes me to Delphini, my favourite beach, as I often say.

The weather is glorious, my legs are ready, and so I set off on this walk. The colours are as always surprising, both those of the sea and those of the land, they blend into each other, a joy cannot but pervade my heart.

This route is quite easy and practicable, but I still maintain that the right equipment is highly recommended.




E prima di lasciare il parcheggio che si trova dietro la spiaggia trovo diversi rami di limone e di arancia tagliati e lasciati lì tristemente. Cosa faccio? Porto a casa naturalmente!


And before leaving the car park behind the beach I find several lemon and orange branches cut and sadly left there. What do I do? I take them home of course!



Dall'applicazione "alltrails". From the "alltrails" application.


Questa volta non ho fatto il medesimo percorso per il ritorno, ma ho considerato di camminare lungo la strada sterrata che porta normalmente con l'auto alla spiaggia (linea segnata in verde).


This time I did not take the same route back, but considered walking along the dirt road that normally leads by car to the beach (line marked in green).














Comments


IMG_7401.jpg

Nata nel 1957 a Parigi da genitori italo-svizzeri, cresciuta in Ticino (Svizzera), vissuta a Londra e Berna, madre felice di 3 meravigliose figlie e da poco anche nonna, pochi ma buoni amici, vivo ora serena nel mio piccolo paradiso.

Born in 1957 in Paris of Italian-Swiss parents, raised in Ticino (Switzerland), lived in London and Bern, happy mother of 3 wonderful daughters and recently also grandmother, few but good friends, I now live serenely in my little paradise.

 

About Me

Join My Mailing List

Thanks for submitting!

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
bottom of page